0
Leestip: controle in het digitale tijdperk?

Leestip: controle in het digitale tijdperk?

Soms kom je van die artikelen tegen waarvan je denkt; ja! Zo ook deze: “Controle in het digitale tijdperk? Tsja….”. De titel alleen al. Veelbelovend. In het stuk doet Denise van Iersel verslag van SMWR:

“Van Social Media Week Rotterdam vorige week is mij veel bijgebleven: we moeten content vooruit plannen. Goed nadenken over relevante thema’s en kpi’s. Tegelijk moeten we wel bij de les blijven, want heb jij even een tijdje zitten stoeien op jouw plan, blijkt het socialmedialandschap allang weer veranderd. We krijgen steeds minder grip op mensen. Vooral jongeren bewegen zich van socials naar messengers. En hoewel techniek dazzling is, moeten we het omarmen. We moeten social inzetten voor crowdsourcing. Mensen simpelweg vragen wat ze willen en daar wat mee doen. Maar holy moly, mensen weten zelf niet eens wat ze willen, want sociale algoritmes zorgen voor polarisatie in de manier waarop wij meningen vormen en de manier waarop wij informatie delen met anderen. Tsja… Volg jij het nog? Een ding weet ik zeker: social media is ongrijpbaar en ultraspannend tegelijkertijd.”

Het hele artikel lees je hier en is een aanrader.

We hebben allesbehalve controle in dit tijdperk. Hoe je daar het beste mee omgaat? 4 wijze lessen.

  1. Omarm technologie. Want echt, we leven in een eeuw waarin technologie de wereld gaat veroveren.
  2. Take a moonshot. Bedenk iets dat onmogelijk lijkt. Als Neil Armstrong jou in 1959 had verteld dat hij tien jaar later op de maan zou wandelen, had jij hem dan geloofd?
  3. Als we exponentieel kunnen groeien, denk en handel dan ook zo. Doen is het nieuwe denken en “bend like a pretzel”.
  4. Visualiseer. Alles blijft dan simpelweg beter hangen.

Bron: Marketingfacts

 

0

Schrijf een reactie

Click here