0
Hele blog lezen?
Wanneer gebruik je JPEG, GIF of PNG voor je afbeelding?

Wanneer gebruik je JPEG, GIF of PNG voor je afbeelding?

Bestandstypen en -formaten 

Heel vaak in mijn vak gaat het nog wel eens mis. Miscommunicatie over bestandstypen of verkeerde formaten aangeleverd krijgen. Het is ook best een beetje ingewikkeld. En dan laat ik in mijn titel PSD, EPS en AI bestandsformaten nog buiten beschouwing ;-) Toch is het wel belangrijk, zeker als je je afbeeldingen online gebruikt. Het is zonde als deze bij voorbaat al zo gecomprimeerd wordt dat het afdoet aan de kwaliteit. Daarom, opletten dus!

JPEG, GIF of PNG?

Maar, wanneer gebruik je nou JPEG, GIF of PNG als formaat voor je afbeelding? En – ook niet onbelangrijk – hoe spreek je de verschillende formaten eigenlijk uit? Het is bijvoorbeeld ‘jiff’ in plaats van het veel gehoorde “Gif”. Afijn, duidelijke infographic die ik graag met je deel! Succes!

Know Your File Types Infographic

Hele blog lezen →

0
View post
Wat deelden we in 2014?

Wat deelden we in 2014?

Nog een keer terugblikken naar 2014, met als vraag waar deelden we wat en waarmee? Opvallende verschuivingen: voor ons onbekende diensten Ketbooi en Address Bar kwamen op, Facebook en Twitter daalden. De Roemenen hebben de sociale media ontdekt, in Egypte zijn ze er blijkbaar op uitgekeken. Wat hield ons bezig? Je ziet het in deze infographic: Social media around the world.

Hele blog lezen →

0

Ik wens jullie allemaal:

kerst-wens-michellepeters

0

2014 in beeld #zeitgeist

Yes. Daar is ie weer. Het jaarlijkse overzicht van Google, Zeitgeist. Waar zocht de wereld naar in 2014? Bekijk de meest memorabele momenten van dit jaar. #Zeitgeist2014.

Welk moment tekent 2014 voor jou? 

2
Hele blog lezen?
Is jouw website mobiel vriendelijk? Doe de test!

Is jouw website mobiel vriendelijk? Doe de test!

Niet mobiel vriendelijk is een no go!

Zelf haat ik het, als ik op mijn iPhone surf en ik kom op een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiel. Je moet dan gaan zitten zoomen en hannessen, niet handig. Websites die ik maak zijn ook altijd responsive – geschikt voor ieder device dus – zodat je op zowel pc, tablet als smartphone gewoon alles goed kunt zien en gebruiken. Google toont tegenwoordig bij haar zoekresultaten of de getoonde websites mobiel vriendelijk zijn (uiteraard alleen op je mobiel). Je ziet dat voor de beschrijvende tekst ‘voor mobiel’ staan, of niet. Grote kans dat zij deze mobiel vriendelijke websites op termijn – ze zijn nu nog bezig met experimenteren – hiervoor gaan belonen.

Wanneer ben je ‘mobile friendly’?

Volgens de criteria van Google, die worden gedetecteerd door de Googlebot, ben je mobile friendly wanneer je onder andere aan de volgende punten voldoet:

  • De website geen software bevat die niet op smartphones draait, zoals Flash
  • Je webpagina goed leesbare tekst bevat, zonder te hoeven zoomen
  • Content zich automatisch aan je smartphone scherm aanpast, waardoor je niet horizontaal hoeft te scrollen
  • De linkjes of buttons ver genoeg uit elkaar zijn geplaatst, zodat je deze makkelijk aan kunt klikken

Doe de test!

Via Google developers kun je eenvoudig testen of jouw website volgens Google mobiel vriendelijk is. Heel eenvoudig: je voert je url in en je pagina wordt geanalyseerd. Et voila. Zie daar het oordeel van mr. Google.

Doe de test!

Gelukkig, ik scoor goed ;-)

google-mobielvriendelijk-test-website

0

De evolutie van social media sinds 2004

evolutie-social-mediaBron: Hubspot

0

Zo doe je dat: Facebook bericht(en) inplannen

Omdat ik toch geregeld nog de vraag krijg van mensen dacht ik, ik maak gewoon een screencast, een how to, een tutorial, een zo doe je dat filmpje. However, een kort filmpje dus dat stap voor stap laat zien hoe je op je Facebook pagina bericht(en) kunt inplannen.

Welke vragen loop jij zelf tegenaan en zou je hier ook in een how-to-filmpje terug willen zien?

Succes!

0

Daarom is mijn werk zo leuk!

Dit moet je als content marketeer allemaal kunnen

Ik kwam deze infographic tegen op 42Bis (een van de websites waar ik eindredacteur van ben via ContentCollective), hij geeft weer wat je als content marketeer ‘allemaal moet kunnen’. Ik lees vooral waarom wat ik doe zo leuk is! De afwisseling, de verschillende disciplines en ‘petten’ of ‘brillen’ waardoor je moet kunnen kijken om succesvol te zijn.

content-marketing-blog

0

Checklist voor een effectieve website

Als website-eigenaar doe je er natuurlijk alles aan om te zorgen dat je website er goed uit ziet en gebruiksvriendelijk is. Want je wilt dat je bezoekers op je site blijven en actie ondernemen.

Checklist voor een effectieve website

Deze do’s and don’ts zijn verzameld door WeddingWire, de makers van de onderstaande infographic.

Welke aanvullingen heb jij op deze lijst?

Hele blog lezen →

0

Heeft u een mobiele telefoon?

“Dan ben je aan het fietsen, en dan word je gebeld!”

Geniaal, dit filmpje uit 1999.
En moet je ons nu zien… Hashtag wow.
Click here