Cijfers, lijstjes, trends in online en mobiel gedrag van ons, ik kan er geen genoeg van krijgen. Vanmorgen kwam ik resultaten tegen van het ‘Whats Happening Online’-onderzoek van Ruigrok NetPanel. Een onderzoek naar het gebruik van social media en smartphones in Nederland. En, een onderzoek dat ik graag met je deel!
In het onderzoek staan vier groepen centraal: Digitieners, Millennials, Generatie X en Babyboomers. Digitieners zijn 14 tot 20 jaar, Millennials zijn 21 tot 35 jaar, Generatie X is 36 tot 55 jaar en Babyboomers zijn 56 jaar of ouder.
We zijn altijd en overal bereikbaar
Wat valt op in hoe en welke devices deze groepen gebruiken? Een ding is zeker: we zijn altijd en overal bereikbaar. Zelfs van de Babyboomers, die nog wel wat achterlopen op de jongere generaties, gebruikt inmiddels meer dan de helft een smartphone.
Gebruik social media
Online shoppen
I love the digital revolution
Wat een cijfers. Wat een impact. Ik ben blij dat ik iedere dag bezig mag zijn met het inspelen op deze cijfers. Of je het nou leuk vind of niet, dit gedrag, deze verschuiving, de digitalisering, het beïnvloed je werk, je organisatie, je communicatie, je hele leven. Ik vind het fascinerend.
Hele onderzoek lezen?
Het gehele onderzoek ‘Whats Happening Online’-onderzoek van Ruigrok NetPanel kun je hier downloaden.Bron: Marketingfacts en Ruigroknetpanel