Translink | OV-chipkaart

Sinds april 2016 ben ik als interim communicatieadviseur aan boord bij Translink. Het bedrijf achter de OV-chipkaart. Het knooppunt voor het betalingsverkeer in het OV. Translink zit middenin een transitie, een cultuurverandering, een ommezwaai. Noem het zo je wilt, maar samen zijn we op weg naar een toekomstbestendig, wendbaar en eigentijds Translink. Een enorme uitdaging waar ik aan mag bijdragen. Samenwerken. Uitproberen. Pionieren. Veranderen. In mijn rol als communicatieadviseur doe en denk ik op verschillende manieren, projecten en niveaus mee in deze reis.

Translink kwam voor mij precies op het juiste moment op mijn pad. En ik voor Translink.

Zij stonden aan de vooravond van een transitie en ik was toe aan een volgende stap. Eentje waarin ik kon doorgroeien, leren, proeven, voelen, horen, zien, bijdragen, ontwikkelen, beleven, doen. En dit alles zit erin. Op allerlei manieren en in diverse rollen.

Een vreselijk leuke en leerzame combinatie die mij ook heeft laten kennismaken met verandermanagement en -communicatie. Iets wat ik briljant interessant vind. Want, als je als bedrijf tegenwoordig wilt blijven bestaan en daadwerkelijk iets wilt toevoegen, dan moet je heel goed weten wie je bent en wat je doet. En vooral, waarom je doet wat je doet. Waar geloof je in? Wat drijft je? Maar ook, hoe krijg je mensen mee en in beweging?

Samen zijn we terug naar de basis gegaan en hebben we daarna stelselmatig aandacht besteed aan de nieuwe organisatie(cultuur) en strategie om te worden wie we willen zijn. Door alles en iedereen in beweging te brengen. Door op zoek te gaan naar de pijn en het perspectief om tot verandering te komen. Door mensen te inspireren en houvast te bieden bij het ontdekken en vertonen van gewenste houding en gedrag. Door met elkaar in gesprek te gaan en echt verbinding te maken. Door zelfregie en ontwikkeling te stimuleren. Door elkaar beter te maken en verder te brengen. Door mensen te betrekken en te laten zien dat zij het verschil kunnen maken.

pijn en het perspectief om tot verandering te komen

Ik heb geproefd aan hoe verandering werkt. Gemerkt hoe diep patronen soms in ons gedrag zitten. Geleerd hoe je mensen in beweging brengt. Gezien hoe leuk het kan zijn. Gevoeld wat verbinding brengt. Ervaren wat het oplevert. En vooral; genoten van deze reis.

Naast dit verandertraject doe ik als communicatieadviseur nog duizend-en-een andere dingen en projecten bij Translink op gebied van intern, online, extern en corporate communicatie.

Click here