0
View post
De verschuiving van desktop naar mobiel in beeld

De verschuiving van desktop naar mobiel in beeld

Sinds mei 2015 gebruiken meer mensen hun mobiel in plaats van hun desktop voor internet. Deze infographic over de verschuiving van desktop naar mobiel wilde ik jullie niet onthouden. AddThis onderzocht meer dan één biljoen global pageviews van meer dan twee miljard internetgebruikers!

Hele blog lezen →

0
Hele blog lezen?
Tooltip: LANDSCAPE

Tooltip: LANDSCAPE

Super snel, handig en eenvoudig je afbeeldingen schalen naar de juiste afmetingen voor diverse social media platformen.

Ikzelf ben heel handig met Photoshop en maak op die manier altijd mijn content en bestanden op, maar ik weet dat heel veel mensen dit niet kunnen – kunnen gebruiken of vaak ook kunnen installeren op hun werk/pc – daarom vandaag deze tip: LANDSCAPE. Super snel, handig en eenvoudig je afbeeldingen schalen naar de juiste afmetingen voor diverse social media platformen. Hoppa. Handig!

Er zijn tig van deze tools, maar velen vind ik qua gebruikersgemak nog erg, ja, ongemakkelijk ;-). Deze niet, dus hier komt ie, hoe werkt het?

Hoe werkt Landscape?

Zoals gezegd, super snel, handig en eenvoudig.

  1. Ga naar Landscape
  2. Upload je afbeelding(en)
  3. Selecteer de social media platformen waar je de afbeelding(en) voor nodig hebt + voor waar (iedere afbeelding heeft zijn eigen afmetingen, een profielfoto is immers anders dan een header afbeelding, ook dit kun je selecteren)
  4. Sleep/snijd de afbeelding(en) bij waar nodig
  5. Download je afbeelding(en)

Et voilà!

Hele blog lezen →

0

Het internet in 2016 in 1 minuut

Indrukwekkende infographic over wat er op het internet gebeurt in 1 minuut. Wow.

Excelacom_InternetMinute2016

0

Pinterest campagne uitgelicht: #IKEACATALOGUS

User generated content campagne op Pinterest 

Soms kom je verhalen, voorbeelden of in dit geval campagnes tegen die je wilt delen. Zo ook vandaag, deze Pinterest campagne van Ikea. Ondanks dat hij uit 2014 komt is het een prachtig voorbeeld van een sterke ‘user generated content’-campagne.

Zelf ben ik geen fanatiek Pinterest gebruiker – al gebruik ik het al wel sinds de tijd dat je nog een invite moest hebben om je aan te melden -, maar ik volg het platform en haar ontwikkelingen natuurlijk wel nauw. Ik geef immers vaak social media workshops en krijg geregeld vragen over Pinterest. Het nut, de werking, het resultaat. Noem maar op.

#IKEACATALOGUS

In 2014 vroeg Ikea haar doelgroep om hun eigen droomkamer samen te stellen door op Pinterest gebruik te maken van #IKEACATALOGUS. Het meest inspirerende bord, de meest inspirerende droomkamer werd geselecteerd door de designers van Ikea en deze persoon werd uitgenodigd om haar kamer ook écht te realiseren plus zij kreeg een cadeaupas t.w.v. €2.500,-.

Hele blog lezen →

0

Tieners anno nu en Windows 95

‘Het is prehistorisch!’

Dat de tijd en technologische ontwikkelingen snel gaan, daar zijn we het allemaal over eens, maar soms kom je iets tegen waardoor je eigenlijk merkt hoé snel snel is. Dit filmpje bijvoorbeeld waarin tieners naar Windows 95 kijken, op een bijbehorend monster-pc-apparaat.

“We can’t get online?!”

Het filmpje is echt het kijken waard, vooral de one liners en verbazing van deze kiddo’s, love it!

Gelukkig identificeer ik me meer met hen dan met de generatie die zich deze bakbeesten en besturingssysteem zich nog als de dag van gisteren herinneren ;-)

Bron: RTL Nieuws

0
Hele blog lezen?
Social media cheat sheet 2016

Social media cheat sheet 2016

Alsjeblieft!

Een nieuw jaar, een nieuwe infographic met de juiste afmetingen voor al je social media kanalen, de 2016 versie.

Bekijk social media cheat sheet 2016 >>>

Hele blog lezen →

3
Hele blog lezen?
“Waarom schrijf je daar dan niet over?”

“Waarom schrijf je daar dan niet over?”

Dat is de vraag die een klant (Amber) me vandaag stelde tijdens ons Skype overleg. Dat is ook meteen de vraag die ik na ons gesprek niet los kon laten. En dus ben ik maar weer eens in de pen geklommen zoals dat dan heet.

Samen met deze klant was ik bezig de laatste puntjes op de i te zetten in haar nieuwe website. Zij is HR professional en helpt mensen met !WOW bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Goeie combi als je zelf soms met vragen zit over jezelf als persoon en als ondernemer. Ik wil namelijk altijd meer, beter, groter. Dat heb ik nou eenmaal. Ik heb mezelf daar ook bij neergelegd. Maar soms word je afgeremd. Ik vind het overigens een heel goede eigenschap, maar soms moet je ook tevreden zijn met waar je nu bent en de successen die je nu bereikt.

Wat doe je nou het allerliefst?

We spraken over andere klanten en opdrachten die ik heb en ze vroeg me wat ik nu het allerliefste deed. Enthousiast begon ik mijn betoog over het van betekenis zijn voor bedrijven op het gebied van online communicatie. Over hoe organisaties, mensen en communicatie zijn veranderd en over hoeveel kansen daar nog liggen. Over hoe mijn ervaring mij van waarde maakt en mijn achtergrond me sterkt als interim professional. Over hoe leuk ik het vind om mensen te leren hoe moderne communicatie werkt en welke mogelijkheden de juiste inzet van online tools en technieken biedt.

Toen vroeg ze dus: waarom schrijf je daar dan niet over? Deel wat je kracht is en waar je blij van wordt. Vertel waar jij van betekenis kunt zijn. Laat zien dat jij de expert bent. OK. Komt ie.

Mijn ‘Gouden Driehoek’

In de loop der tijd ben ik het mijn ‘gouden driehoek’ gaan noemen. Het snijvlak waarop ik opereer, mijn kennis van techniek, design en communicatie. Deze mix blijkt redelijk uniek in het (online) communicatievak en is juist zo ongelooflijk handig én belangrijk. Verstand van techniek helpt met het bepalen van haalbaarheid van ideeën maar vooral met het aansturen van en communiceren met programmeurs. Oog voor design is belangrijk omdat dit erg trendgevoelig is en natuurlijk doorslaggevend is voor gebruiksvriendelijkheid en ‘herkenning’. Essentieel bij (online) communicatieprojecten. Praktisch is ook het aansturen van designers hierdoor stukken eenvoudiger en zit je sneller ‘op een lijn’. Mijn communicatie-achtergrond en planmatige aanpak zorgen voor structuur, overzicht en inhoud bij mijn opdrachten. Als ik een rol op dit snijvlak vervul ben ik op mijn best. Dat is waar mijn hart én kracht ligt. Als interimmer of als projectmanager bij communicatievraagstukken. Dat is waar ik blij van word. Dat is wat ik het liefste doe.

Zo. Dat is er uit. Dank je wel Amber voor dat laatste duwtje ;-)

0

Aantal Nederlandse Social Media gebruikers anno 2015

CVH4TsPW4AAb7tD

Bron: BuzzCapture

0

Digital Marketing Hype Cycle 2015

 

HypeCycle

0

Tijden veranderen…

tijden-veranderen-communicatie

Click here