2
Zo voeg je een Whatsapp share knop toe aan je website

Zo voeg je een Whatsapp share knop toe aan je website

Zojuist las ik “vier succesvoorbeelden van Whatsapp voor zakelijk gebruik“. Langzaamaan zie je dat steeds meer bedrijven Whatsapp ook gaan inzetten. Logisch, als je weet dat Whatsapp maandelijks 470 miljoen (!) gebruikers zijn, waarvan 9,5 (!) in Nederland (volgens laatste social media cijfers in NL, Marketingfacts).

Logisch gevolg is dan dat Whatsapp een steeds grotere speler wordt in bron van verkeer naar websites. Tijd dus om deze feature aan je website toe te voegen, als je dit nog niet hebt gedaan. Ik leg je uit hoe.

Whatsapp share knop toevoegen aan je website

Ikzelf maak altijd gebruik van WordPress, daarvoor geldt deze ‘how to’ dan ook.

  1. Ga in de backend van je website naar ‘plugins’
  2. Klik op ‘nieuwe plugin’
  3. Typ in het zoekveld ‘Whatsapp’
  4. Selecteer uit de zoekresultaten de plugin die je wilt (ik gebruik “Share Buttons by AddToAny“) en klik op “nu installeren”
  5. Activeer de plugin met de knop “plugin activeren”

De plugin is nu actief op je website. Maar, je kunt hem ook nog aanpassen naar eigen wens. Klik in de backend op “plugins” en vervolgens bij ‘Share Buttons by AddToAny’ op “instellingen”. Je kunt hier de grootte van de iconen kiezen, het type iconen, wélke iconen uiteraard (heeeel veel keuze in deze plugin), locatie van de iconen en nog wat overige instellingen die je kunt aanpassen.

icons share button add to any one - whatsapp share button op website

 

Hip, hipper, hipst: Whatsapp contactformulier

Tot slot, wat ik ook tof vind (maar zelf niet op mijn website heb) is dit: een Whatsapp contact formulier voor op je website! Bezoekers kunnen je dan via Whatsapp benaderen door middel van je contactformulier. Hip! Vind ik leuk.

0

Comments 2

  1. Lijkt mij heel erg onhandig (lees: irritant) om continue appjes te krijgen… Aangezien de meeste mensen (bij mij althans) toch behoorlijk lange verhalen sturen, kan ik mij voorstellen dat het niet handig is om via WhatsApp daar op te moeten antwoorden.

    Beantwoorden
    • Michelle Peters
      @Sandra Boon

      Hoi Sandra, je bedoelt de contactformulier optie? Dat dat irritant is? Dat is een afweging die ieder voor zich moet en mag maken. Jij hebt duidelijk je motivatie om het niet te doen, maar ik kan me voorstellen dan anderen (zowel klanten/gebruikers) het wel willen uitproberen en prettig vinden. Dank je wel voor je reactie in ieder geval. Ik ben benieuwd naar de mening van anderen!

      Beantwoorden

Schrijf een reactie

Click here