Nadat ik vandaag zelf een paar keer gegoogled heb op een actuele social media cheat sheet leek het mij handig hem hier ook te delen met jullie. Er is de afgelopen tijd zo links en rechts nogal het een en ander veranderd waardoor de beste hits op Google niet meer helemaal bruikbaar waren. Alsjeblieft en succes!
Indrukwekkend: ons internet in één minuut (real-time!)
Wow. Deze website van aandelenhandelaar PennyStocks brengt op een treffende manier de verbijsterende statistieken van het internet in beeld. Zodra je de site bezoekt beginnen tientallen tellers te lopen, waarmee onder meer wordt aangegeven hoeveel likes er op Facebook worden gegeven, hoeveel zoekopdrachten Google te verwerken krijgt en hoeveel emails er worden verzonden. Een goed moment om even stil te staan bij het wonder dat het internet heet.
Click the animation to open the full version (via http://pennystocks.la).
Worden we nu eindelijk volwassen? Hallo App Links!
Mobiel wordt nog onderschat. En flink ook als je het mij vraagt. Ik denk niet dat we niet geloven dat dit groot wordt (lees: is). Ik denk dat we vooral samen nog niet in staat zijn om zo snel mee te veranderen. Onze smartphones en tablets kennen samen een ruime meerderheid binnen ons dagelijkse internetgebruik. Maar écht optimaliseren, ho maar. Ik vind dat vreemd. En stiekem ook jammer.
Gelukkig zijn er mensen die deze verandering wel willen omarmen en druk bezig zijn met anticiperen op dit nieuwe tijdperk. Neem nou Facebook opperhoofd Mark Zuckerberg. Mark (Facebook) heeft samen met andere grote jongens zoals Spotify, Pinterest en Vimeo een open source platform gelanceerd: App Links. Hele blog lezen →
Feest der herkenning: generatie Y & marketing
Soms tref je van die artikelen online waarvan je voor, tijdens en na het lezen denkt. Wow. Ja. Vandaag had ik dit bij een artikel op Emerce over generatie Y en marketing. “Generatie Y en de noodzaak van transparantie in marketing” om precies te zijn.
Eerlijk, een feest der herkenning. Ikzelf (geboren in 1988) ben gemiddeld genomen denk ik vooruitstrevender en moderner dan alle generatie Y leden, maar dat we (eindelijk) een kantelpunt bereiken, dat is duidelijk. Het artikel begint met “Generatie Y heeft geen tijd”. Zo waar. Later staat er “Deze generatie schijnt het moeilijk te vinden zijn draai te vinden in ‘de echte wereld’ na school, maar dwingt tegelijkertijd aanpassingen af in die echte wereld, mede door hun ongekende technologische handigheid.”. Wederom, zo waar.
Koplopers en pioniers roepen het al even, dat “transparantie” bij hen hoog in het vaandel staat. Maar nu mijn generatie op weg is een economische grootmacht te worden – zoals Erwin Lima schrijft – en momenteel de arbeidsmarkt bestormt, werkt “oude marketing en communicatie” simpelweg niet meer. We pikken het niet. Trappen er niet meer in. Sterker nog, we negeren het en straffen het af.
Generatie Y is met haar 4 schermen beter bereikbaar dan ooit te voren, maar het wordt tijd dat het eindelijk eens doordringt bij de “big boys” dat dit alleen nog gebeurt als je van (meer)waarde bent. Voor mij. Als persoon. Juist, mensen via moderne kanalen en manieren bereiken met zeer diep gepersonaliseerde content. Daar geloof ik in. Mits, marketeers echt een omslag maken en niet louter hun ouderwetse verkoopachtige marketingboodschap in een nieuw jasje gieten.
Tot slot in het artikel – naast de gepersonaliseerde content trend – nog twee trends die het voor en door mijn generatie gaan maken: transparantie en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Past helemaal in the bigger picture wat mij betreft. Ik ben voor.
Een echte aanrader wat mij betreft dus dit artikel.
Door +MichellePetersMP
Hartjes voor pixels – trends 2014
Zoals ieder jaar barst het internet in de decembermaand bijna uit zijn voegen van alle terugblik- en vooruitkijklijstjes. Als (online) communicatieprof smul ik van dit soort lijstjes, zeker wanneer ze over internet, social media en marketingcommunicatie gaan.
Uit diverse bronnen en mijn eigen verwachtingen heb ik zelf een opsomming gemaakt van trends voor het komende jaar en sluit ik af met 2 sleutelwoorden tot online succes. Mis je nog iets, verwacht jij andere dingen of heb je vragen, reageer dan vooral!
Online trends voor 2014
- Twitter gaat Facebook voorbij
- Google+ en Snapchat groeien door
- Beeld is BOOMING
- Mobile is een must
- Contentmarketing bigger than ever
- Van massa naar niches (versnippering)
- SEO gaat van Google naar Gebruiker + wordt social
Het allerbelangrijkste is volgens mij – vandaar ook de titel van dit blog – BEELD. Een welverdiende tweede plek, zij het niet een gedeelde eerste plek, voor het sleutelwoord: MOBIEL.
Succes en op naar 2014! Ik heb er zin in.
En… Laat ik dan meteen de daad bij het woord voegen, aangezien het om beeld gaat:
Het jaar 2013 in beeld
Bronnen: Marketingfacts, Forbes, DeNieuweZaak
InHAKer van HAK +1 (wei)landgenoten
Inhakers van merken op actualiteiten zijn altijd +1.
Zo ook vandaag de inHAKer van Koningin Martine Bijl van HAK. Die op notabene Prinsjesdag haar speciale spotje-speech begint met “(wei)landgenoten”. Vervolgens goed gemutst (hoedje, Prinsjesdag, jaa) mededeelt dat zij het “Bijltje erbij neerlegt”. En dan het “ik ga u wel een potje missen hoor!”, geniaal. Zeker als je weet dat de HAK-campagne (die van die potjes dus!) de langstlopende in de Nederlandse commercialgeschiedenis is! En last but not least; +heelveel voor de knipoog naar de inhuldiging van onze koning. Martine sluit, tezamen met meneer de Haan, af met de legendarische woorden “even wuiven”. Gewoon goed.
Check de Troonrede van Martine Bijl op deze mooie, derde dinsdag van September:
Test 1, 2, 3, TEST!
Multi-browser & multi-device testen
Dat is een hele mond vol he? Maar dát is wel wat er vandaag op mijn programma staat: het multi-browser en multi-device testen van onze www.gezondtotaal.nl site.
Super belangrijk natuurlijk maar man, man, man, wat een nerdy-klus! Toen ik mezelf zo zag zitten kon ik niet anders dan het vastleggen en delen ; )
Mac, iPad, iPhone
Safari, Chome, Firefox
Test 1, 2, 3, test.
Laat ik voorop stellen dat ik bijzonder trots ben! Wat een bloed, zweet en tranen project was dit. Maar tegelijkertijd ook, wat een leuk en leerzaam avontuur, onvoorstelbaar. En, eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er wezen!
De lijstjes-tel ben ik al lang kwijt, maar ik stel momenteel mijn laatste “lijstje” op dat naar de jongens van LinkU internetmedia gaat waarna de site officieel wordt opgeleverd.
Gelukkig ontstaat er op een gegeven moment een soort van blindheid want anders kun je blijven opsommen en poetsen, maar, goed is goed. Soms moet je even uitzoomen en alle godvergeten details laten voor wat het is en gewoon trots en tevreden zijn met het mooie resultaat van hard werken.
*uitzoomt en trots is*
Wat het extra mooi maakt is dat het bezoekersaantal sinds de lancering van de nieuwe site meer dan verdúbbeld is!
*dansje doet*
Sportschool vs Schoonmaken?
Is schoonmaken werkelijk een volwaardige vervanger voor een bezoek aan de sportschool?
Je leest vaak dat je huishouden een flinke poetsbeurt gegeven een volwaardige vervanger is van een bezoek aan de sportschool. Nou ben ik een zeer frequente bezoeker van de sportschool, maar vanmorgen had ik geen zin om te gaan sporten. Het huis was ook wel aan een poetsbeurt toe dus ik dacht; laat ik de proef op de som stellen.
Gewapend met een stofzuiger, dweil poetsdoek én hartslagmeter om ging ik als een wervelwind tekeer door RZ20, ons huis. Je moet het immers wel kunnen meten, dat je het warm krijgt van poetsen is geen geheim en zegt immers niet veel.
Huishoud-work out
Ik zie op mijn hartslagmeter:
- Totale duur: 1:39
- Maximale hartslag: 152 (77%)
- Gemiddelde hartslag: 102 (52%)
- Calorieën: 502
Misschien ook handig om te definiëren wat ik vandaag onder de term een ‘flinke poetsbeurt’ heb verstaan: stofzuigen (2 verdiepingen + trap), dweilen (1 verdieping), poetsen (badkamer, kantoor, slaap- en kleedkamer).
Het is, voordat ik een zinnige conclusie kan trekken, handig om te weten hoe lang én hoe ik normaliter train en wat ik dan verbruik. Ik sport vrij veel (momenteel gemiddeld zo’n 8 uur per week), de vorm varieert; spinnen, hardlopen, fitness, krachttraining, wandelen en in dit geval het huishouden.
In mijn hartslagmeter even recente cijfers opgeduikeld van mijn verschillende workouts:
Krachttraining
- Totale duur: 1:20
- Maximale hartslag: 170 (88%)
- Gemiddelde hartslag: 134 (69%)
- Calorieën: 613
Spinnen
- Totale duur: 0:55
- Maximale hartslag: 192 (97%)
- Gemiddelde hartslag: 160 (82%)
- Calorieën: 717
Eigenlijk zou ik bij de volgende keer dat ik rustig ga wandelen of fietsen óók mijn hartslagmeter moeten dragen, die trainingsvorm komt namelijk meer overeen met het huishouden doen dan deze intensievere zoals spinnen of krachttraining.
Conclusie: schoonmaken geslaagd!
Desondanks is mijn conclusie dat schoonmaken weldegelijk een goede vervanger is voor de sportschool. Je hebt namelijk gedurende een relatief lange tijd (trainingsduur) een verhoogde hartslag waardoor je (vet)verbranding op gang brengt in je lijf. Door zo’n 1,5 uur schoon te maken is deze activiteit voldoende om resultaat te bereiken. Zeker als je je bedenkt dat mijn rust hartslag rond de 60 zit. Je bent langer actief bezig met een lagere verhoogde hartslag, door de langere duur maakt dit het een effectieve ‘training’. Tijdens een uur spinnen bijvoorbeeld ben je nog geen 60 minuten bezig maar piekt je hartslag meerdere malen (intervaltraining), hierdoor verbrand je in kortere tijd meer calorieën.
Gadget
Er zijn talloze apps en tools voor om je gezondheid te monitoren, enige die ik echt gebruik is RunKeeper. Wat je ook steeds meer gaat zien zijn kleine apparaatjes die de hele dag meten wat je doet, verbruikt, verbrandt en misschien ook wel inneemt op termijn. Bijvoorbeeld de Withings Pulse. Het lijkt me super tof om zo’n ding aan te schaffen, uit te proberen en te gebruiken al ben ik nu nog iets te bang om er dan in door te slaan. Voorlopig houd ik het dus even bij letterlijk huis-tuin-en-keuken-experimenten en vooral gewoon gezond bewegen!
Fijne aan dit onderzoek is dat nu én mijn huis schoon is én ik mijn beweging voor vandaag weer heb gehad. Nice!